• Niekoľko dôvodov, prečo hrať na hudobnom nástroji..

      • (podľa ruskej štúdie)

         

        Hodiny hudby vychovávajú vôľu a disciplínu

        Cvičiť na hudobný nástroj je potrebné a systematicky a bez prestávok. V zime a v lete, počas obyčajných dní, počas sviatkov. Takmer s takou vytrvalosťou s akou majstri športu trénujú v hale, na klzisku. Ale na rozdiel od športových hrdinov, si hrajúci na klavír, nemôže zlomiť krk, ani nohu, ani ruku.

        Pozor prísni rodičia! Hudba vychováva charakter, bez rizika úrazu. Ako dobre, že niečo také je reálne.

        Pri výučbe hudby si dieťa rozvíja matematické schopnosti.

        Dieťa rozmýšľa priestorovo, keďže musí stlačiť správny kláves, manipuluje s abstraktnými zvukovými formami, keďže si musí zapamätať nový záznam pričom chápe, že v hudobnom diele je to presne tak ako v matematickom dokazovaní: nie je možné ani nič uberať, ani nič pridávať! Nie je náhoda, že Albert Einstein hral na husle a že profesori fyziky a matematiky Oxfordskej univerzity predstavujú 70 % členov Univerzitného hudobného klubu.

        Pozor prezieraví rodičia budúcich matematikov a inžinierov! Muzicírovať je príjemnejšie, než riešiť zložité príklady pod hrozbou učiteľovho ukazovadla.

        Hudobníci sú dobrosrdčení a zároveň statoční.

        Ako potvrdzujú psychológovia, hudobníci – muži sú citliví ako ženy a hudobníčky – ženy sú pevné a neoblomné duchom ako muži. Hudba zjemňuje povahu, no na to, aby v nej človek uspel, musí byť tvrdý a mužný.

        Pozor, predvídaví rodičia očakávajúci pomoc a podporu v starobe! Deti, ktoré sa vzdelávajú v hudbe sú súcitné a zároveň trpezlivé a sú častejšie ochotné podať svojim zostarnutým rodičom ten potrebný “pohár vody”.

        Hudba – najlepšia cesta k životnému úspechu! Prečo? Nie je divu, že hudbou boli poznačené mnohé významné osobnosti. Agatha Christie napísala svoju prvú poviedku o tom, prečo je pre ňu ťažké hrať na klavíri na pódiu; Condoleezza Rice, naopak, miluje nadovšetko hrať pred publikom vo svojich oslnivých koncertných šatách; Bill Clinton tvrdí, že bez saxofónu by sa nikdy nestal prezidentom.

        Pozrite sa na úspešných ľudí v ľubovoľnej oblasti a spýtajte sa, či sa v detstve nezaoberali hudbou, hoci len krátko, hoci nie obzvlášť dychtivo? Samozrejme, že sa hudbou zaoberali.

        Hudobné vzdelávanie vychováva malých “cisárov”, ktorí dokážu robiť veľa vecí naraz.

        Hudba napomáha zručnosti orientovať sa súčasne v niektorých procesoch: napríklad klavírista čítajúci z listu vykonáva naraz niekoľko činností – pamätá si minulosť, pozerá na budúcnosť a kontroluje prítomnosť. Hudba plynie svojim tempom a čítajúci z listu nemá možnosť urobiť si pauzu, oddýchnuť a byť duchom neprítomný. Rovnako aj letecký dispečer, operátor PC sietí alebo maklér na burze sledujú niekoľko obrazoviek a súčasne počúvajú a ďalej predávajú informáciu cez niekoľko telefónov súčasne. Hudba učí deti rozmýšať a žiť súčasne niekoľkými smermi.

        Pozor, prepracovaní a unavení rodičia! Vaše dieťa – hudobník bude ľahšie než vy bežať po niekoľkých životných cestách a všade pribehne ako prvý.

        Hrať na hudobný nástroj – tzn. dodržiavať tradície.

        Hudbu sa učili všetci európski aj ruskí aristokrati. Muzícirovanie – to je kúzlo, lesk a elegancia. Duke Ellington začal hrať na klavíri preto, že okolo hrajúceho chlapca sa vždy nazbierali dievčatá. No a okolo hrajúceho dievčaťa?

        Dávajte si pozor, rodičia budúcich neviest! :)

    • Kontakty

      • Ľubomír Buraš, DiS.art (riaditeľ školy), 0918 858 710 talentum.riaditel@gmail.com
      • Mgr. Marek Hrdinský, DiS.art (zástupca riaditeľa), 0908 113 795 talentum.zastupca@gmail.com
      • Súkromná základná umelecká škola
      • 056/64 209 54
      • Okružná 3552, 071 01 Michalovce Slovakia
      • IČO: 35573155
      • DIČ: 2022159447
  • Fotogaléria

      zatiaľ žiadne údaje